https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/issue/feed Științe Exacte și Economice 2025-01-29T14:03:23+02:00 SUM usm.revista.sum@gmail.com Open Journal Systems https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6432 OPTIMIZAREA PROCESELOR DE VÂNZARE ÎN INDUSTRIA TEHNICII AGRICOLE PRIN IMPLEMENTAREA ISTRUMENTELOR AVANSATE DE CERCETARE DE PIAȚĂ 2025-01-28T16:22:23+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Scopul articolului vizează analiza modalităților de adaptare a strategiilor de vânzare prin cercetarea segmentului de clienți, evidențiind aplicarea instrumentelor moderne de cercetare a pieței ca mijloc eficient de optimizare a<br>proceselor de vânzare. Metodologie: În calitate de instrument modern de cercetare se utilizează tehnologia inteligentă Data Mining în vederea identificării factorilor ce influențează asupra comportamentului consumatorilor de<br>tehnică agricolă, a preferințelor și nevoilor clienților, segmentarea lor după activitatea de bază, precum și modul<br>în care datele obținute din cercetarea de piață pot ghida elaborarea și personalizarea strategiilor de vânzare. Au fost<br>trasate tendințele viitoare și recomandări pentru companiile din industria tehnicii agricole, subliniind importanța<br>continuă a adaptării la schimbările din piață.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte cheie: </span><span class="fontstyle3">cercetarea pieței, tehnologia data mining, optimizarea vânzărilor, strategii de marketing.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_01"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_01</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6433 PROGNOZA ÎN ORGANIZAREA SERVICIILOR 112: PERSPECTIVA METODOLOGICĂ 2025-01-28T16:32:01+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Analiza lucrului serviciului 112 folosind bazele de date, in dependență de orele de lucru, de intensitate, de profilurile de boli, remunerarea personalului și alte momente reale specifice serviciului. Poate făcută prognoza necesarul<br>societății și ca rezultat de diminuat cheltuielile și de satisfăcut cererile populației în serviciu salvării de afecțiuni dese<br>ori fatale. În acest scop sunt necesare diverse simulări, imitații, efectuate calcule (prin metoda Simplex) pentru identificarea numărului optim de ,,fragmentare” a zilei. Prognozele, de asemenea, pot fi utile şi în procesele de angajare<br>a personalului în serviciu 112. Important este de formulat şi rezolvat probleme concrete, pornind de la situații reale<br>care se reflectă în modelul sistemului informațional.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte cheie</span><span class="fontstyle3">: subintervalele, trendurile solicitărilor, numărul echipelor 112, dependența corelativă, ecuația de<br>regresie, orarul schimburilor, matricea iterațiilor, funcția obiectiv.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_02"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_02</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6434 TENDINȚELE ACTUALE ALE DEGLOBALIZĂRII FINANCIARE 2025-01-28T16:33:20+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Deglobalizarea reprezintă un proces complex ce ține de încetinirea generală a procesului de globalizare, de degradare<br>și reducere a interconexiunilor și influență reciprocă a anumitor țări, care, precum și suspendarea acestora din cauza anumitor factori fundamentali. Deglobalizarea cunoaște mai multe interpretări și forme de manifestare. Sub aspect economic,<br>deglobalizarea conduce la reconfigurarea lanțurilor logistice, modificarea relațiilor comerciale dintre țări și schimbarea<br>fluxurilor internaționale ale forței de muncă. Forma principală de manifestare a deglobalizării o constituie fragmentarea<br>economiei globale. De asemenea deglobalizarea provoacă așteptări inflaționiste, afectează funcționarea sistemelor de plăți<br>internaționale, determină schimbările pe piața valutară internațională și redistribuirea fluxurilor investițiilor străine directe.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">deglobalizare, fragmentare, fluxuri investiționale, sisteme de plăți.</span></p> <p><span class="fontstyle3">DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_03"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_03</span></a> <br></span></p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6435 MANAGEMENTUL SECURITĂȚII ECONOMICE - O ABORDARE INTEGRATĂ PENTRU REZILIENȚA ENTITĂȚILOR DIN SECTORUL TURISMULUI 2025-01-28T16:34:50+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Studiul analizează managementul securității economice în întreprinderi, punând accent pe gestionarea crizelor într-un mediu economic imprevizibil. Asigurarea rezilienței împotriva amenințărilor interne și externe este<br>esențială pentru continuitatea afacerilor. Lucrarea subliniază importanța măsurilor proactive și a managementului<br>anti-criză pentru menținerea stabilității economice pe termen lung. Se realizează o analiză comparativă a eficienței<br>diverselor modele organizaționale în securitatea economică, precum și a capacității acestora de a se adapta la<br>amenințări variate. Studiul examinează, de asemenea, impactul tehnologiei și al factorului uman în sistemele de<br>securitate economică. Integrează modele economice Input-Output (IO) și Computable General Equilibrium (CGE)<br>pentru a evalua efectele crizelor economice și ale turismului asupra sectoarelor interconectate. Originalitatea constă în compararea modelelor, evidențiind modelul CGE ca superior în captarea fluxurilor intersectoriale, ceea ce<br>subliniază importanța siguranței în turism și necesitatea intervenției guvernamentale pentru protejarea destinațiilor<br>turistice.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">securitate economică, management anti-criză, reziliență, modele economice, turism, siguranță în<br>turism</span><span class="fontstyle3">.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_04"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_04</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6436 EVALUAREA EXPERIENȚELOR NAȚIONALE ȘI A MODULUI ÎN CARE SE ELABOREAZĂ DOCUMENTELE STRATEGICE ÎN CONTEXTUL ASIGURĂRII BUNĂSTĂRII ȘI SECURITĂȚII FINANCIARE A CETĂȚENILOR 2025-01-28T16:37:03+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Scopul articolului: rezidă în evaluarea experiențelor naționale și a modului în care se elaborează documentele<br>strategice în contextul asigurării bunăstării și securității cetățenilor prin intermediului analizei experienței europene<br>la formarea și aprobarea bugetelor statelor membre în vederea identificării implicațiilor pentru Republica Moldova.<br>Preluarea experienței statelor membre ale Uniunii Europene în formarea BPN este crucială pentru dezvoltarea<br>durabilă a țării. Acest lucru poate contribui la consolidarea transparenței, eficienței și responsabilității în utilizarea<br>resurselor financiare, asigurând bunăstarea și securitatea financiară a cetățenilor. Originalitatea cercetării constă în<br>în elucidarea celor mai bune practici aplicate la nivelul statelor membre ale Uniunii Europene în domeniul bugetar în<br>vederea implementării acestora la nivel național.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">documentele strategice, asigurării bunăstării, securitatea financiară, Bugetului Public Național,<br>bugetare ecologică.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_05"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_05</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6438 TEHNOLOGIILE EMERGENTE ȘI INOVAȚIILE DIN INDUSTRIA TURISMULUI 2025-01-29T13:44:59+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Industria turismului se află într-o continuă evoluție, iar tehnologia joacă un rol din ce în ce mai important în<br>modelarea experienței călătorilor. De la planificarea vacanței până la interacțiunea cu destinația, inovațiile digitale<br>transformă fundamental modul în care turiștii percep și trăiesc călătoriile. Călătoriile au devenit mai inteligente și<br>mai convenabile datorită inovațiilor digitale. Aplicațiile mobile, realitatea virtuală și inteligența artificială redefinesc<br>modul în care este explorată lumea, oferind o experiență personalizată și fără griji. Inovațiile digitale simplifică<br>procesul de planificare și gestionare a călătoriilor, permițând turiștilor să se concentreze pe experiențele unice ale<br>fiecărei destinații. De la rezervări automate până la traduceri instantaneie, tehnologia face călătoriile mai ușoare și<br>mai plăcute.<br>Digitalizarea a revoluționat industria turismului, iar tehnologiile emergente continuă să modeleze modul de a<br>călători, deschizând noi orizonturi și transformând experiența turistică.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">tehnologii emergente, inovații, digitalizare, transformare, industria turismului, experiența turistică.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_06"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_06</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6439 APRECIEREA INFLUENȚEI SCHIMBĂRILOR ÎN DEZVOLTAREA RURALĂ ASUPRA RESURSELOR DE MUNCĂ 2025-01-29T13:48:14+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Scopul studiului constă în cercetarea schimbărilor care au loc în mediul rural și influența acestora asupra<br>competențelor resurselor de muncă. În studiul prezentat s-au folosit metode științifice fundamentale de cunoaștere.<br>Pentru a dezvălui fundamentele teoretice ale resurselor de muncă s-a folosit o metodă abstract-logică. La cercetarea necesității de adaptare a resurselor de muncă la schimbările produse în mediul rural s-au folosit analiza și<br>evaluarea acestora, metode statistico-economice și economico-matematice. Pentru evaluarea rolului resurselor de<br>muncă în dezvoltarea rurală s-au folosit metode de cercetare monografică și de calcul-constructivă. Schimbările<br>care se produc astăzi în diverse sectoare ale economiei sunt prezente și în agricultură, ca principală ramură de<br>activitate în mediul rural. Trecerea la noi forme de ocupare a forței de muncă, digitalizarea, modernizarea sistemului de formare profesională, apariția unor noi profesii, noi abordări ale relațiilor de muncă determină schimbări<br>în dezvoltarea economiei rurale, precum și în comportamentul resurselor de muncă. Lucrarea este originală prin<br>aspectul tratării schimbărilor contemporane în dezvoltarea rurală ca factor perturbator a competențelor resurselor<br>de muncă în mediul rural.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte cheie: </span><span class="fontstyle3">resurse de muncă, dezvoltare rurală, agricultură, mediu rural.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_07"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_07</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6440 RECLAMA DE ȘOC – O NOUĂ PROVOCARE ÎN CONTEXTE NAȚIONAL ȘI INTRENAȚIONAL 2025-01-29T13:50:23+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Înarmați cu credința că misiunea profesorilor, pe lângă reflectarea la cursuri a conținutului literarurii de specialitate, este amplificarea la studenți a abilităților de analiză critică concomitent cu lansarea pledoariilor în favoarea<br>dimensiunilor etice și morale ale marketingului, ne-am propus să supunem discuției unele exigențe științifice pretinse<br>creatorilor de reclamă, regăsite în avalanșa informațională existentă, trecute prin sita celor trei piloni ale inteligenței<br>de marketing – psihologia, sociologia și antropologia. Avem în vedere argumentarea felului în care creatorii de reclamă adoptă marea provocare pentru care reclama de șoc se poate solda cu succes sau cu eșec, ambii raliind în jurul<br>reacțiilor receptorilor de mesaje controversate, care urmează a fi cercetate în funcție de: cultura și diversitatea umană,<br>procesele mentale și comportamentul indivizilor în context social. Studiile noastre anterioare au reliefat consecințele<br>care derivă din ignoranța determinată de nepotrivirile dintre percepția unui marketer despre propria prestație și realitatea clientului; în studiul de față – dezbatem posibile nepotriviri între percepția clientului și realitatea creatorilor de<br>reclamă de șoc.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">șoc, reclamă de șoc, reacții țintite, reacții accidentale, reacții opuse, publicitate discriminatorie,<br>publicitate sexistă.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_08"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_08</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6441 ABORDĂRI PRIVIND FENOMENUL BLOGGINGULUI ÎN JURNALISMUL PROFESIONIST 2025-01-29T13:52:43+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Industria mediatică s-a aflat întotdeauna în pas cu timpul și progresele în domeniul tehnologiilor și trebuie să<br>își extindă continuu posibilitățile și instrumentele de lucru. Actualmente jurnaliștii tind să asimileze programe noi<br>de prelucrare a informațiilor, să dețină abilități de redactare și machetare a textului, să aplice metode interactive în<br>conținuturile lor. Cu toate că blogurile devin, din an în an, tot mai populare și realizează parțial mai multe funcții<br>mediatice, totuși, în sens profesional, activitatea pe blog nu poate fi considerată jurnalism în adevăratul sens al cuvântului. Menționăm faptul că atât jurnalismul profesionist, tradițional, cât și cel civic sau de alternativă au ca finalitate a<br>activității formarea și influențarea opiniei publice, dar și a agendei publice și, în acest context, trebuie să se realizeze<br>responsabil, urmând anumite reguli și respectând anumite exigențe, inclusiv standardele de obiectivitate.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">mass-media, jurnalist, Internet, blogging, politică editorială, jurnalism cetățenesc, etică profesională.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_09"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_09</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6442 PLANIFICAREA STRATEGICĂ ÎN BIBLIOTECILE PUBLICE: PROVOCĂRI ȘI SOLUȚII PENTRU ADAPTARE ȘI CREȘTERE 2025-01-29T13:54:40+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Articolul abordează planificarea strategică în bibliotecile publice, subliniind rolul acesteia în adaptarea la nevoile comunității și creșterea eficienței instituționale. Studiul de caz realizat la Biblioteca Municipală „B. P. Hasdeu”<br>arată modul în care percepțiile bibliotecarilor și ale utilizatorilor converg spre necesitatea modernizării serviciilor și<br>digitalizării resurselor. În timp ce bibliotecarii se concentrează pe îmbunătățirea structurilor interne și consolidarea<br>echipelor, utilizatorii cer diversificarea serviciilor și acces mai larg la resurse digitale. Articolul propune o abordare<br>integrată care combină nevoile interne ale bibliotecii cu cerințele comunității, promovând inovarea, digitalizarea și<br>colaborarea pentru a asigura relevanța și eficiența pe termen lung.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">planificare strategică, biblioteci publice, modernizare, servicii de bibliotecă, imagine instituțională,<br>Biblioteca Municipală „B. P. Hasdeu”.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_10"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_10</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6443 OPTIMIZAREA PROCESELOR REDACȚIONALE PRIN SISTEME DE MANAGEMENT AL CONȚINUTULUI 2025-01-29T13:57:52+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Aplicarea mecanismelor de software în activitățile redacționale reprezintă pilonul de bază al exercitării profesiei<br>de jurnalist în condițiile digitalizării și tehnologizării. În acest context, acest demers științific vine să puncteze cele<br>mai importante direcții de transformare și dezvoltare a sectorului mass-media prin adoptarea politicilor noi de comunicare, colectare, prelucrare, formatare și publicare/distribuire a informațiilor în spațiul public. Ne-am propus ca<br>în studiul nostru să arătăm și exemple pliate la contextul digital pentru optimizarea structurilor ierarhice și pentru<br>o mai bună interacțiune între subiecții instituției media. Prezența unor softuri specializate pentru redacții conduc la<br>gestionarea sarcinilor și ajută la coordonarea echipelor editoriale în timp real, reducând întârzierile și erorile de comunicare.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">digitalizare, organizarea muncii, platforme de software, sarcini redacționale, adaptabilitate, CMS.</span></p> <p><span class="fontstyle3">DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_11"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_11</span></a> <br></span></p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6444 DIAPAZONUL COMUNICAȚIONAL AL MASS-MEDIEI ÎN REFLECTAREA INTEGRĂRII EUROPENE A REPUBLICII MOLDOVA 2025-01-29T13:59:35+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">În acest articol autorul examinează activitatea mass-mediei privind reflectarea drumului european al Republicii<br>Moldova de la obținerea independenței, care, datorită conjuncturii geopolitice din ultimii ani, de rând cu Ucraina, a<br>obținut statut de țară-candidat în UE. Autorul evidențiază cauzele ce au condus la faptul că de-a lungul anilor Republica<br>Moldova a avut și ratări în privința implementării angajamentelor de integrare, chiar dacă mass-media de la noi ani<br>la rând reflectă obiectiv și multiaspectual această problematică. Analiza îi permite autorului să facă propuneri concrete<br>privind redresarea situației în domeniul mediatizării problematicii integrării europene, în ajunul Referendumului din 20<br>octombrie 2024 pentru modificarea Constituției în vederea aderării Republicii Moldova la UE.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">mass-media, integrare europeană, Republica Moldova, Ucraina, conjunctură geopolitică, interese geopolitice.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_12"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_12</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6445 EDUCAȚIA INFORMALĂ - PRACTICĂ COMUNICAȚIONALĂ ȘI RELAȚIONALĂ 2025-01-29T14:01:28+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">Funcția educației de a pune în relații persoane, de a crea conexiuni între oameni, faptele, ideile acestora, procese<br>se realizează prin comunicare, în special prin comunicarea relațională, cum o numește Jacques Salome. Cele mai<br>semnificative influențe educaționale informale se produc prin mesajele emise de mass-media, mai actual de social<br>media, dar si de comunicarea habituală, instituțională, intenționată sau spontană. Or, aceste influențe, trebuie urmărite<br>pentru a reduce impactul lor negativ asupra receptorilor sau emițătorilor de mesaje.<br>În articol analizăm educația informală ca practică comunicațională și relațională.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">educație informală</span><span class="fontstyle2">, </span><span class="fontstyle3">practică</span><span class="fontstyle2">, </span><span class="fontstyle3">comunicare, comunicarea relațională, impact, educație alternativă,<br>educație spontană, permanentă, etică.</span> </p> <p>DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_13"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_13</span></a> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 https://ojs.studiamsu.md/index.php/stiinte_exacte_si_economice/article/view/6446 CÂMPUL SOCIAL AL COMUNICĂRII ÎN CONTEXT RELAȚIONAL 2025-01-29T14:03:23+02:00 USM ADMIN usm.revista.sum@gmail.com <p><span class="fontstyle0">În contextul sistemului social, comunicarea eficientă între autoritățile publice și organizațiile implicate joacă<br>un rol esențial în protejarea și sprijinirea familiilor și copiilor. Un dialog constructiv între autorități, instituții și<br>comunități contribuie la crearea unor medii familiale sigure și evită instituționalizarea copiilor, care poate avea<br>efecte negative asupra dezvoltării acestora. Abordările moderne ale comunicării valorifică diversitatea și implică<br>dezvoltarea unor mecanisme de feedback și strategii comune, axate pe nevoile reale ale familiilor. Articolul sugerează<br>creșterea diversității canalelor de comunicare, formarea personalului angajat, și dezvoltarea unor mecanisme eficiente de feedback. Aceste măsuri sunt esențiale pentru a îmbunătăți colaborarea dintre instituții și părinți și a asigura<br>succesul procesului de dezinstituționalizare.<br></span><span class="fontstyle2">Cuvinte-cheie: </span><span class="fontstyle3">comunicare interinstituțională, sistemul de protecție a copilului, dezinstituționalizare, cultură.</span></p> <p><span class="fontstyle3">DOI: <a href="https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_14"><span class="fontstyle0">https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_14</span></a> <br><br>organizațională, canale de comunicare, metode de comunicare, modele ale comunicării.</span> </p> 2025-01-27T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025