РОЛЬ ЮМОРА В ЭФФЕКТИВНОСТИ РЕКЛАМЫ: ПРЕИМУЩЕСТВА И НЕДОСТАТКИ
Oксана РУСНАК Кафедра журналистики
Rezumat
Tema analizată de autor este una actuală şi prezintă interes atât pentru teoreticienii din domeniul publicităţii, cât şi pentru practicieni-creatori ai textului publicitar. Deşi în domeniul publicităţii permanent apar noi abordări teoretice, eficienţa umorului în mesajul publicitar este puţin studiată. Umorul este capabil să atragă atenţia potenţialului consumator faţa de produs, să-i confere memorabilitate şi să devină unul din motive către acţionare. Umorul ajută textul publicitar să devină maximal efectiv. În articol autorul analizează nu doar avantajele umorului în mesajul publicitar, dar şi barierele cu care se confruntă creatorul publicităţii, atunci când doreşte să scrie un text eficient din punctul de vedere al marketingului. Autorul face o succintă trecere în revistă a greşelilor larg răspândite, care reduc din eficienţa textului, deşi îi conferă memorabilitate. De asemenea, sunt abordate aspectele semantice, lexicale, culturale şi etice, care trebuie luate în consideraţie în procesul scrierii textului publicitar.