LA PROMESSE SYNALLAGMATIQUE DE VENTE EST-ELLE UNE VENTE MAL QUALIFIEE ?

Violeta COJOCARU, Rucsanda BABUC Catedra Drept Internaţional şi Drept al Relaţiilor Economice Externe

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Promisiunea reciprocă (sau sinalagmatică) de vânzare şi cumpărare este contractul prin care două părţi se obligă, respectiv, una de a vinde, alta de a cumpăra un bun determinat la un preţ determinat. Atunci când ea vizează un imobil sau un fond comercial, deseori este denumită în practică „compromis”. Diferenţa promisiunii unilaterale de a vinde ori de a cumpăra, în cadrul căreia contractanţii (beneficiarul) rezervă dreptul de a nu realiza vânzarea, promisiunea reciprocă obligă părţile de a încheia un contract definitiv. Dreptul opţiunii acordă unui singur beneficiar promisiunea unilaterală, ce constituie, deci, criteriul de distincţie dintre două promisiuni. Se poate spune, în această ordine de idei, că existenţa obligaţiilor reciproce lăsate părţilor nu conferă în sine un contract de promisiune cu natura uneia sinalagmatice sau reciproce, dar care trebuie, pentru că având-o contractanţii vor primi într-o manieră simetrică angajamentul de a vinde şi a cumpăra.

Descărcări

Publicat

2009-05-01

Număr

Secțiune

Статьи