HISTORIOGRAPHICAL RESEARCH OF POLITICAL IMAGE

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

 În acest articol autorii au supus unei analize detaliate istoria cercetării imaginii, în general, şi a imaginii politice, în particular. Sunt analizate abordările ştiinţifice de bază ale conceptului „imagine”. Se menţionează că pe întreg parcursul existenţei societăţii umane imaginea a jucat un rol important în procesul politic. Conceptul de imagine (de la engl. image – „imagine”, „vizualizare”, „reflecţie” (în oglindă), „asemănare”, „metaforă”, „icoană”) s-a formulat şi s-a dezvoltat de-a lungul mai multor secole. Unele aspecte în studierea imaginii pot fi întâlnite în etapele timpurii de dezvoltare a gândirii social-politice, în lucrările clasice ale lui Confucius, Aristotel, Platon, Fotiu, Machiavelli şi ale altor gânditori, care au subliniat importanţa imaginii politicianului ca un factor primordial de reglementare a procesului politic. Totodată, premisele teoretico-metodologice ale cercetării imaginii politice în accepţiune contemporană au fost create abia la mij-locul secolului al XX-lea şi au fost condiţionate de prezentarea instituţională a fenomenului dat în statele democratice occidentale. 

Cuvinte-cheie: imagine politică, lider politic, campanie electorală, tehnologii de creare a imaginii, PR, proces electoral, tehnologii electorale. 

Publicat

2013-05-02

Număr

Secțiune

Статьи