STATUTUL EDUCAŢIEI ŞI PRACTICII DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ÎN ARMENIA: PROBLEME ŞI PROVOCĂRI
Artak KHACHATRYAN Yerevan State University, Republic of Armenia
Rezumat
Acest articol este axat pe dezvoltarea profesiei de Asistenţă Socială în Armenia, în special, pe dezvoltarea practicii şi educaţiei în acest domeniu. În Armenia, Asistenţa Socială a apărut în lista profesiilor pe parcursul tranziţiei de la societatea socialistă la cea bazată pe relaţiile de piaţă. În această perioadă scurtă ea a devenit un important element al protecţiei sociale.
Astăzi societatea Armeniei recunoaşte, în linii generale, rolul asistenţilor sociali în procesul de protecţie socială a populaţiei. Sunt multe servicii ce au în componenţa lor asistenţi sociali. Instituţionalizarea asistenţei sociale în Armenia s-a realizat cu succes. Pe parcursul acestei perioade sistemul de educaţie în asistenţa socială a evoluat în două direcţii. În primul rând, a încercat să-şi rezolve propriile probleme, iar în al doilea rând – să participe la dezvoltarea serviciilor sociale prin implementarea componentei de asistenţă socială în ele.
Astăzi problemele din domeniul asistenţei sociale, ce aşteaptă de a fi rezolvate în Armenia, sunt următoarele: specia-lizarea educaţiei, elaborarea codului etic şi a unui sistem de clasificare a asistenţilor sociali.
Cuvinte-cheie: asistenţă socială, protecţie socială, instituţionalizare, serviciu social, reabilitare socială, integrarea serviciilor sociale.