REFLECŢII ASUPRA MANAGEMENTULUI PROIECTELOR TEMPUS (în baza proiectelor implementate la USM)
Oleg BULGARU Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
În articol este analizată activitatea de management al proiectelor Tempus. Sunt descrise acţiunile coordonatorului local de proiect şi ale asistentului(ţilor) acestuia în vederea implementării cu succes a proiectelor. La fel, sunt analizate şi unele prevederi ale regulamentelor Agenţiei Executive pentru Educaţie, Audiovizual şi Cultură a Comisiei Europene (EACEA), care, în opinia autorului, au un caracter discriminatoriu şi necesită revizuire.
Autorul concluzionează că implementarea cu succes a proiectelor Tempus la nivel instituţional depinde în mare mă-sură de calitatea managementului, de cunoştinţele şi abilităţile de manager ale coordonatorului şi asistenţilor de proiect, dar şi de personalul academic antrenat în realizarea obiectivelor proiectului. În scopul evitării situaţiilor neclare, uneori şi neplăcute, este necesar ca EACEA să se consulte şi să conlucreze cu partenerii proiectelor Tempus în vederea perfec-ţionării unor prevederi ale regulamentelor de implementare a proiectelor.
Cuvinte-cheie: proiecte Tempus, managementul proiectelor, coordonator de proiect, asistent de proiect, EACEA