PLANIFICAREA ŞI PREGĂTIREA PSIHOSOCIALĂ A COPILULUI VICTIMĂ PENTRU AUDIEREA LEGALĂ

Daniela SÂMBOTEANU, Diana CHEIANU-ANDREI∗ Centrul Naţional de Prevenire a Abuzului faţă de Copii ∗Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În acest articol este pusă în discuţie o problemă relevantă pentru protecţia efectivă a drepturilor copilului victimă în contextul creşterii incidenţei crimelor împotriva copilului pe parcursul ultimilor ani în Republica Moldova. Autorii evidenţiază angajamentele asumate de autorităţile Republicii Moldova şi acţiunile întreprinse pentru a asigura un sistem de justiţie corect şi accesibil copiilor victime. Datele cercetării sociologice realizate de autori confirmă că majoritatea copiilor victime nu au acces la servicii psihologice de calitate, iar pregătirea acestora pentru participarea în cadrul procedurilor legale este realizată spontan şi nu reprezintă o responsabilitate a sistemului de justiţie. Cuvinte-cheie: copil victimă, pregătire psihosocială, audiere legală, sistem de justiţie, asistenţă psihologică.

Publicat

2014-05-02

Număr

Secțiune

Статьи