AUDIENŢA TV ŞI TENDINŢE NOI ÎN SECTORUL MEDIATIC

Diana MORARU Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul vizează problematica dezvoltării sectorului audiovizual în Republica Moldova din perspectiva transformărilor înregistrate în funcţionarea sistemului mediatic. Sunt examinate schimbările intervenite în configuraţia audiovizualului şi impactul acestora asupra dinamicii de structurare a audienţei tv. O atenţie aparte este acordată elucidării particularităţilor tipologice ale posturilor de televiziune naţionale în contextul alinierii la standardele mediatice europene. Sunt evidenţiate trăsăturile definitorii ale televiziunilor gratuite şi posturilor de televiziune cu plată (cu abonament). Acestea din urmă se bucură de o creştere semnificativă a preferinţelor publicului şi denotă posibilităţi reale de personalizare a opţiunilor telespectatorilor. Fenomenul respectiv, se argumentează în articol, va evolua spre un cadru complex, cu un spectru mult mai amplu de programe TV oferite unei audienţe tot mai diversificate. Cuvinte-cheie: standarde europene în mass-media din Republica Moldova, politici mediatice, servicii media audiovizuale, programe TV, audienţă mass-media, televiziune cu plată.

Publicat

2014-05-02

Număr

Secțiune

Статьи