OPINIA PUBLICĂ ON-LINE – DERIVATĂ A NOILOR MEDIA

Liliana RUSU Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În articol este tratat fenomenul opiniei publice în condiţiile ascensiunii noilor media. Pornind de la viziunile exprimate în lucrările unor cercetători din domeniu, ca Patrick Champagne, Pippa Noris, Camelia Beciu, Paul Dobrescu, Rémy Rieffel ş.a., autorul abordează conceptul opiniei publice, formulează definiţia opiniei publice on-line şi evidenţiază etapele formării acesteia: informarea cetăţenilor prin intermediul diverselor forme ale new media, realizarea deliberării publice în spaţiul public virtual, procesul consultării publice on-line. De asemenea, sunt relevate rolul liderilor de opinie în procesul de difuzare a informaţiei publicului în mediul on-line şi importanţa noilor tehnologii informaţionale pentru desfăşurarea unui dialog direct şi transparent între liderii politici şi cetăţeni. Cuvinte-cheie: new media, opinia publică on-line, informaţie, democraţie electronică, dialog direct, public, comunicare politică.

Publicat

2016-05-01

Număr

Secțiune

Статьи