CONVERGENȚA MASS-MEDIEI CA PROCES: ABORDĂRI CONCEPTUALE

Maria GUGULAN Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În ultimii ani, drept urmare a dezvoltării tehnologiei digitale, convergența media s-a impus ca un curent dominant în jurnalism. Aceasta este definită de numeroși cercetători ca proces inovator care presupune o abordare nouă a selectării, producției și difuzării de știri, prin utilizarea tuturor tipurilor de media accesibile. Cu toate acestea, nu există o definiție agreată universal a acestui fenomen, devenind asfel un concept cu semnificații multiple. Unii cercetători au descris convergența ca amestec între mass-media și industriile telecomunicațiilor și computerelor, alții conceptualizează convergența ca proces în continuă evoluție, care depinde de capacitatea jurnaliștilor de a se adapta noilor schimbări. Cert este ca fenomenul convergență modifică relația dintre tehnologie, industrie, piețe, genuri existente, precum și logica operațională a instituțiilor mass-mediei și cea prin care consumatorul tratează informațiile. Cuvinte-cheie: convergență, mass-media, concept, proces, tehnologie digitală, jurnalism convergent, jurnalism tradițional, redacție convergentă.

Publicat

2017-05-01

Număr

Secțiune

Статьи