INDIVIDUALIZAREA PROCESULUI EDUCAȚIONAL PENTRU COPIII AFLAȚI ÎN SITUAȚIE VULNERABILĂ

Cristina COROBAN Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Individualizarea procesului educațional pentru copiii aflați în situație vulnerabilă se poate realiza prin acordarea serviciilor de suport pentru a asigura tuturor oportunitatea de a achiziționa valori, atitudini, cunoștințe și abilități în raport cu propriile posibilități. Promovarea incluziunii înseamnă crearea și îmbunătăţirea continuă a cadrului social și educațional pentru a susține experiența de învățare la nivel de copil, mediu și la nivel de sistem în scopul facilitării participării individului la viața socială. În contextul creării mediului incluziv pentru copiii aflați în situație vulnerabilă, o atenție deosebită se accordă procesului de individualizare. Individualizarea este baza organizării procesului educaţional prin realizarea educaţiei centrate pe copil. Datele privind evoluția performanțelor școlare ale copiilor aflați în situație vulnerabilă au fost preluate din Proiectul „Incluziunea socioșcolară a copiilor din familii vulnerabile în sistemul educa-țional’’, implementat în perioada 2015-2019 cu suportul financiar al Fundației pentru copii „Pestalozzi” din Elveția. Proiectul nominalizat este implementat de Centrul pentru Copilărie, Adolescență și Familie „PRODOCS” în 6 centre de plasament și în 8 instituții educaționale din raioanele Anenii Noi, Călărași, Drochia, Hâncești, Telenești și Ștefan–Vodă. Rezultatele obținute de copii în cele patru semestre monitorizate arată ca performanțele școlare s-au îmbunătațit cu 5%, iar numărul absențelor s-a redus cu 50%, ceea ce demonstrează că abordarea individualizată aduce rezultate pozitive.
Cuvinte-cheie: individualizare, copii în situație vulnerabilă, performanțe școlare, educaţie centrată pe copil, mediu incluziv.

Publicat

2019-05-03

Număr

Secțiune

Статьи