ACCESUL LA EDUCAȚIE PREȘCOLARĂ ȘI LA ÎNVĂȚĂMÂNT SECUNDAR ȘI POSTSECUNDAR. REALITATEA REPUBLICII MOLDOVA VERSUS STANDARDE CEDO

Victor MOCANU, Cezara-Elena POLISCA Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Educația reprezintă un factor crucial pentru evoluția umană, care conferă toate instrumentele necesare pentru dezvol-tarea persoanei în cadrul mediului cultural în care locuiește. Aceasta ia forma unui proces permanent de pregătire personală, profesională, socială și culturală, care are ca scop accesul la cunoștințe, știință, tehnică și la alte bunuri și valori culturale, iar realizarea efectivă a acesteia înnobilează persoana. Scopul acestei cercetări constă în analiza condițiilor de acces la educație preșcolară și la învățământ secundar și postsecundar, prevăzute în legislație, precum și a standardelor stabilite prin sistemul Convenției Europene a Drepturilor Omului pe palierul asigurării acestui drept.
Cuvinte-cheie: acces la educație, drept la instruire, educație preșcolară, învățământ secundar, CEDO, CtEDO.

Publicat

2020-05-02

Număr

Secțiune

Статьи