FENOMENUL PROPAGANDEI ÎN INTERPRETAREA ȘTIINȚEI CRIMINOLOGICE ȘI A PSIHOLINGVISTICII MODERNE

Лилия ГЫРЛА Молдавский государственный университет

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Până în prezent, propaganda ca metodă stabilă, sistemică și verificată de influențare asupra gândirii oamenilor
devine subiect de cercetare atât în știința criminologică, cât și în psiholingvistică. În articol s-a încercat sistematizarea
interpretărilor moderne ale conceptului „propagandă”, ceea ce devine important nu doar în procesul de studiere a
cauzelor și condițiilor de săvârșire a infracțiunilor în spațiul media (televiziune, radio, internet, presă etc.), dar și pentru
dezvoltarea ulterioară a măsurilor de identificare și prevenire a cazurilor de utilizare a propagandei distructive bazate pe
abuzul de tehnici psiholingvistice în scopul influențării negative asupra oamenilor, sistemului lor de valori etico-morale,
precum și asupra instinctelor.
Cuvinte-cheie: propagandă, propagandă distructivă, extremism, terorism, dușman, spațiu media, psiholingvistică,
analiză criminologică.

Publicat

2022-12-06

Număr

Secțiune

Статьи