PROCEDEU DE INCLUZIUNE EDUCATIONALĂ A REFUGIAȚILOR ÎN REPUBLICA MOLDOVA PRIN EVITAREA OBSTACOLELOR ASIMILATIVE
Cristina CEBAN, doctor în drept conferențiar cercetător Artur FUIOR, student-doctorant, Universitatea de Studii Europene din Moldova
Rezumat
Acest articol are drept scop abordarea unor elemente foarte importante și actuale, privind educația refugiaților în Republica Moldova ca rezultat al incluziunii sociale prin divergențele de limbă, cultură etc. Se vor folosi informațile cele mai veridice pentru a reda imaginea cât mai aproape de realitate. Această comunicare va atinge momentele sen- sibile de incluziune a refugiaţilor în raport cu factori adoptivi. De asemenea, soluționarea problemelor de educație în raport cu țara adoptivă. Autorii a mai multor acte fac referire la date concrete care reflectă circumstanțele în care conviețuiesc acum refugiații pe arena internațională. Ca concluzie a articolului sunt redate rezultatele cercetării cu privire la soluții ce țin de educația refugiaților în Republica Moldova.
Cuvinte-cheie: refugiat,educația, UNHCR, ONU, PNUD.