TENDINŢELE ACTUALE ALE CERCETĂRILOR, PROBLEME NEABORDATE ÎN DOMENIUL MANAGEMENTULUI ÎNVĂŢĂMÂNTULUI PREUNIVERSITAR

Otilia Luminița MĂRGĂRIT, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Tehnologiile educaționale au un impact din ce în ce mai mare asupra modului în care se desfășoară procesul de
învățământ. Cercetările se concentrează pe implementarea platformelor online, utilizarea aplicațiilor educaționale,
a învățării bazate pe tehnologie și adaptarea curriculumului pentru a integra aceste instrumente. Totodată, se discută
despre formarea continuă a cadrelor didactice pentru a utiliza tehnologiile într-un mod eficient. Un alt domeniu de
cercetare important este analiza stilurilor de leadership educațional și impactul acestora asupra performanței școlare.
Studiile se concentrează pe formarea și dezvoltarea directorilor de școli, dar și pe sprijinul acordat cadrelor didactice
pentru a îmbunătăți practica pedagogică și a răspunde nevoilor variate ale elevilor.
Modificările rapide din societate, tehnologie și piața muncii impun necesitatea unei adaptări constante a sistemului
educațional. Cercetările în acest domeniu analizează cum școlile pot implementa eficient schimbările curriculare,
organizatorice și pedagogice, pentru a răspunde cerințelor actuale.
Cuvinte-cheie: tehnologii educaționale, leadershipul educațional,inovație, diversitate și incluziune, management, competențe, schimbare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum3(183)2025_30

Descărcări

Publicat

2025-06-04

Număr

Secțiune

Статьи