ABORDĂRI TEORETICO-METODOLOGICE PRIVIND COMPORTAMENTUL CONSUMATORULUI PRIN PRISMA PROCESULUI DECIZIONAL

Maria HĂMURARU, Veronica BULAT Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Actualmente, procesul decizional al consumatorului reprezintă un subiect important de discuție în rândul tuturor enti- tăților economice producătoare și prestatoare de servicii. Astfel, specialiștii de marketing din cadrul firmelor sunt per- manent preocupați de dorințele și nevoile consumatorilor, de stimulii, de factorii care influențează alegerea de cumpă- rare, aceasta fiind problema primordială. Creșterea complexității vieții economice, precum și progresul tehnico-științific au condus la necesitatea cunoașterii mecanismului comportamentului uman, care devine tot mai complicat și mai amplu, dar în același timp tot mai interesant și provocator. În condițiile actuale, oferta posedă multiple variante, consumatorii dobândesc foarte multe posibilități de alegere a produselor și serviciilor, iar puterea de cumpărare a populației, împreună cu nivelul de educație și cultură, a crescut considerabil, ceea ce influențează cumpărătorul să-şi satisfacă mai multe trebuinţe, mai sofisticate, calitativ ridicate, aspect de care ține seama, numaidecât, producătorul, pentru a putea veni în întâmpinarea dorinţelor acestuia. Astfel, dacă producătorul nu distinge la timpul potrivit aceste noi opţiuni ale clientului, acesta se va îndrepta către un alt producător. Cuvinte-cheie: economie, teorie economică, comportamentul consumatorului, proces decizional, marketing, factori economici, mecanism teoretic.

Publicat

2021-03-13

Număr

Secțiune

Articole