IMPACTUL TURISMULUI ASUPRA ECONOMIEI UNIUNII EUROPENE ÎN PERIOADA PREPANDEMICĂ

Veaceslav BÂRDAN*, Alexandru SCUTARU *Universitatea Tehnică a Moldovei Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Uniunea Europeană (UE) reprezintă una dintre cele mai dinamice și atractive regiuni turistice ale lumii cu cele mai mari fluxuri de turiști înregistrate la nivel mondial. Activitatea turistică are un impact extrem de puternic asupra econo- miilor unor state (de exemplu: Spania, Franța, Italia) cu ponderi însemnate în PIB-urile naționale cuprinse între 11 și 15%. Dat fiind faptul că această activitate este cea mai afectată de urmările crizei economice provocate de pandemia de COVID-19, evoluția ulterioară se va baza pe o nouă arhitectură de tipuri de relații economice, lumea fiind conștientă de faptul că businessul nu se va mai face ca mai înainte. În articol este analizată statistica economiei turismului din UE la care s-a ajuns, altfel spus, linia de start pentru un nou tip de relații, a căror relansare depinde de abilitățile manageriale, marketologice și logistice etc., pe care le vor utiliza guvernele naționale, precum și autoritățile centrale comunitare. Situația incertă și imprevizibilă impun autoritățile de diferit nivel să recurgă la cele mai neordinare, diverse și, uneori, nepopulare metode. Complexitatea acestor măsuri întreprinse se bazează pe prevederile politicii comunitare în domeniul turismului și pe Strategia europeană pentru ocuparea forței de muncă a UE. Sunt examinate și unele acțiuni și scenarii pe care încearcă să le implementeze la moment guvernele unor state, făcând anumite estimări și prognoze. Cuvinte-cheie: turism internațional, personal angajat în turism, sosiri turistice, încasări turistice.

Publicat

2021-03-13

Număr

Secțiune

Articole