FORMAREA MODELULUI MOTIVAŢIONAL DE MANAGEMENT AL ORGANIZAŢIILOR MICI ŞI MIJLOCII SECTORULUI VITIVINICOL IN UTA GAGAUZIA

Снежана МУСКА Комратский государственный университет

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Practica de management existentă la întreprinderile moldoveneşti vizează, în primul rând, soluţionarea problemelor de marketing, tehnologice şi financiare. Spre regret, în sistemul de gestionare lipseşte o abordare ştiinţifică a conducerii cu factorul uman. La întreprinderi oamenii sunt deseori consideraţi drept o resursă, fie chiar şi cea mai valoroasă. Însă oamenii nu sunt doar un mijloc, ci şi scopul, sensul existenţei organizaţiei. Lipsa de atenţie faţă de personal generează consecinţe devastatoare pentru întreprindere, organizaţie. Prin urmare, în Republica Moldova problema creării unui management motivaţional de conducere rămâne una dintre cele mai importante şi, din păcate, nu cea mai elaborată din punct de vedere teoretic şi practic problemă, în ceea ce priveşte economia naţională. Importanţa acestui subiect este determinată de necesitatea de a dezvolta şi implementa modelul motivaţional pentru managementul personalului întreprinderii. Cuvinte-cheie: management motivaţional, model motivaţional, abordare integrată, sistem motivaţional, întreprinderi mici şi mijlocii.

Publicat

2016-03-23

Număr

Secțiune

Articole