COMPLIANCE – INSTRUMENT DE CREȘTERE A VALORII COMPANIEI

Olga COVALI Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Multe întreprinderi autohtone consideră că controlul intern și compliance nu sunt foarte importante pentru o afacere de succes, astfel nu doresc să-și irosească timpul sau finanţele pe compliance. În același timp, companiile occidentale demonstrează în practică că controlul competent prin compliance este susceptibil să genereze valoare adăugată acestora. Controlul construit în sfera de compliance arată, la rândul său, loialitate clienților, interesul și încrederea acționarilor și siguranţa entităţii economice, în ansamblu. Pentru companii, compliance este o garanție a protecției reputației, deoarece monitorizarea și controlul riscurilor reputaționale ale unei întreprinderi sunt stabilite, de obicei, prin compliance, care este perceput de sfera financiară internațională ca o instituție formată cu mult timp în urmă. Pe piețele de capital mondiale, prezența compliance-ului într-o organizație este privită pozitiv atât de autoritățile de reglementare internaționale din domeniu, cât și de investitorii instituționali. Pentru potențialii investitori, controlul eficace din partea compliance sporește, cu siguranță, nivelul atractivității investiționale și fiabilitatea companiei. Cuvinte-cheie: compliance, control, companie, risc, reputaţie.

Publicat

2018-11-26

Număr

Secțiune

Articole