MODEL DE EVALUARE A POTENȚIALILOR CLIENȚI AI INSTITUȚIILOR DE CREDIT, BENEFICIARI AI FINANȚĂRII PRIN FACTORING

Daniela BUMBAC, Lilian HÎNCU* Universitatea de Stat din Moldova *Academia de Studii Economice a Moldovei

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Sectorul bancar, de microfinanțare și de leasing reprezintă principala sursă de finanțare pentru afaceri în Republica Moldova. Sectoarele de microfinanțare și leasing, în pofida creșterii, joacă un rol limitat în furnizarea de fonduri pentru întreprinderi și nu reprezintă, deocamdată, o alternativă viabilă creditelor bancare. Decizia de finanțare a potențialului client este una destul de complexă. Pentru evaluarea bonității clientului instituțiile financiare apelează la modelele econometrice de evaluare ce permit gruparea clienților în trei mari categorii: clienți solvabili, clienți insolvabili și clienți plasați în zona de incertitudine. Din practica națională se poate stabili cu certitudine ca băncile comerciale au elaborat modele de evaluare a potențialilor clienți pentru solicitarea creditelor bancare. Pentru finanțarea prin factoring modelele de evaluare sunt foarte limitate. Necesitatea elaborării unui model econometric de evaluare a potențialului client ce solicită factoring este una importantă și foarte actuală. Cuvinte-cheie: bonitate, decizie de finanțare, factoring, regresia liniară multiplă.

Publicat

2019-03-19

Număr

Secțiune

Articole