CERCETAREA ABORDĂRILOR CONCEPTUALE ALE INCUBATORULUI DE AFACERI AMPLASATE ÎN CADRUL MEDIULUI DE AFACERI

Mariana DOGA-MÎRZAC Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

De menționat că incubatorul de afaceri este o subcomponentă a mediului de afaceri, care reprezintă un rol foarte important în procesul de demarare și de dezvoltare a activității întreprinderilor mici și mijlocii. În componența formării IMM-urilor stau și potențialii antreprenori ce fac parte din tânăra generație care, indiferent de specialitatea și nivelul de studii (liceu, colegiu, universitate), au spirit antreprenorial orientat spre diferite domenii de activitate. La rândul lor, incubatoarele de afaceri ar fi un „colac de salvare” și un stimulent de încurajare a potențialilor antreprenori în inițierea sturtup-urilor. Însă, până a ajunge la acest compartiment, primul pas ar fi cercetarea abordărilor teoretice ale conceptului de „incubator de afaceri” efectuând sinteza abordărilor teoretice expuse care permit IMM-urilor (și nu numai) să obțină suport, abilități și cunoștințe influențând asupra antreprenoriatului și contribuind la schimbările în economia statului. În articol autorul ia în atenție abordările conceptuale ale incubatorului de afaceri, analizează diverse opinii ale cercetătorilor la nivel național și internațional care au studiat atât rolul și necesitatea incubatoarelor de afaceri, cât și mediul de afaceri, businessul mic și mijlociu, antreprenoriatul – entități care sunt nemijlocit în strânsă corelare. Cuvinte-cheie: business incubator, incubator de afaceri, mediu de afaceri, entitate economică, întreprindere, tineri antreprenori, accelerator, întreprinderi mici și mijlocii.

Publicat

2020-03-19

Număr

Secțiune

Articole