EVOLUȚIA RENTABILITĂȚII VENITURILOR DIN VÂNZĂRI ALE COMPANIILOR DIN DOMENIUL SERVICIILOR PUBLICE DE ALIMENTARE CU APĂ ȘI DE CANALIZARE DIN MEDIUL URBAN AL REPUBLICII MOLDOVA

Ana TIMUȘ, Alexandru SCUTARU Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Rentabilitatea veniturilor din vânzări obținute de companiile din domeniul serviciilor de alimentare cu apă și de canali-

zare reprezintă indicatorul principal de apreciere a performanței activității operaționale a unei întreprinderi. Prezentul articol are drept scop analiza evoluției rentabilității veniturilor din vânzări calculate în baza profitului (pierderii) din acti- vitatea operațională și a rentabilității veniturilor din vânzări calculate în baza profitului (pierderii) net/e în ultimii 10 ani. Au fost analizați cei mai importanți factori de influență, şi anume: modificarea structurii și sortimentului produselor vân- dute, modificarea costului unitar al produselor vândute și modificarea prețului de vânzare. Rentabilitatea veniturilor din vânzări este în mare parte negativă, în principal din cauza că costurile nu au fost acoperite de tarif.

Cuvinte-cheie: rentabilitate, venituri din vânzări, factori de influență, companie, servicii de alimentare cu apă, eficiență, evoluție.

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.6701425

Publicat

2023-07-27

Număr

Secțiune

Articole