CORELAȚIA CONCEPTELOR DE MARKETING INOVATOR ȘI MARKETINGUL INOVAȚIILOR ÎN CONTEXTUL DE PROMOVARE A BUNURILOR ȘI SERVICIILOR
Olga BLAGORAZUMNAYA, Free International University of Moldova, Larisa TRIFONOVA, Moldova State University
Rezumat
Acest articol analizează relația dintre conceptele de marketing al inovației și marketing inovațional, punând accent
pe impactul acestora asupra promovării efective a bunurilor și serviciilor. Sa constatat că marketingul inovației și
marketingul inovațional sunt strâns legate între ele. Relația lor poate fi descrisă ca o formă de abordare mixtă. Marketingul inovațional servește ca o abordare strategică fundamentală care pune bazele dezvoltării și implementării strategiilor de marketing care nu se limitează la domeniul inovației. Pe de altă parte, marketingul al inovației acționează ca
o componentă mai practică care vizează promovarea inovațiilor și a produselor inovatoare pe piață. Articolul prezintă
o analiză comparativă a acestor concepte, dezvăluind paralelele, diferențele și aspectele sinergice ale acestora în
cadrul promovării bunurilor și serviciilor. Studiul evidențiază noi abordări și strategii care promovează utilizarea
eficientă a marketingului inovației și a marketingului inovațional în scopuri publicitare.
Cuvinte-cheie: marketing, inovare, marketing al inovației, marketing inovațional, promovarea produsului,
bunuri, servicii.