PARTICIPAREA REPREZENTANȚILOR DIASPOREI ÎN CONTEXTUL LECȚIILOR DE PROFESIONALIZARE PENTRU JURNALIȘTI: CARACTERISTICI ȘI TENDINȚE

Ecaterina DELEU, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul se referă la dezvoltarea conceptului de lecție de profesionalizare, cu accent pe contribuția pe care o poate
avea implicarea reprezentanților diasporei în cadrul lecțiilor de profesionalizare și altor activități organizate pentru
studenți. În mare parte, în cadrul articolului sunt vizați absolvenți ai Facultății de Jurnalism și Științe ale Comunicării
de la Universitatea de Stat din Moldova, implicați în cadrul unor redacții din străinătate. Aceste activități ar putea
contribui la construirea unor punți de legătură, a unei platforme de comunicare, pentru schimb de bune practici,
expertiză și dezvoltarea competențelor. Astfel de evenimente au devenit deja o tradiție la facultate, iar în ultimii 10
ani numărul a fost în continuă creștere. Astfel, este pusă în valoare experiența persoanelor invitate, în țara lor de
origine, cu scopul transferului de cunoștințe în cadrul unui format diversificat: lecții de profesionalizare, ateliere de
discuții, lansări de carte, traininguri etc.
Cuvinte-cheie: lecții de profesionalizare, reprezentanții diasporei, ateliere, studenți, comunicare, Facultatea de
Jurnalism, Universitatea de Stat din Moldova.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(3)2024_19

Publicat

2024-09-30

Număr

Secțiune

Articole