PUBLICITATEA ȘI STEREOTIPURILE DE GEN

Elena MUREA, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Publicitatea și stereotipurile de gen reprezintă o temă complexă ce explorează modul în care industria publicitară
perpetuează sau subminează rolurile tradiționale de gen în societate. Anual sunt utilizate tehnici variate de publicitate
pentru a construi și consolida stereotipuri de gen, influențând percepțiile și așteptările consumatorilor. De la portretizarea femeilor în roluri stereotipe până la promovarea în exces a trăsăturilor masculine, publicitatea afectează opinia
publică și contribuie la perpetuarea inegalităților de gen. Impactul stereotipurilor din publicitate este semnificativ în
societate și influențează modul în care identitatea de gen este reprezentată în mediul publicitar, aducând prejudicii
unei imagini echitabile și autentice.
Cuvinte-cheie: publicitate, branding, comunicare comercială, consumator, stereotip, promovare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(3)2024_22

Descărcări

Publicat

2024-09-30

Număr

Secțiune

Articole