TELEVIZIUNEA DIN REPUBLICA MOLDOVA: ANI DE POLITICI EDITORIALE AMBIGUI (1998 - 2008)

Boris PARFENTIEV, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

ctivitatea televiziunii din Republica Moldova (TVM), politicile editoriale promovate în perioada de referință,
ne arată un regres pe calea unui audiovizual modern, bazat pe principiile fundamentale ale democrației - libertatea de
exprimare, pluralismul de opinii, transparența, dreptul la o informare corectă și imparțială. Începând cu anul 2001,
după venirea la putere a forțelor politice comuniste din trecut, s-a înregistrat o revenire la practicile sistemului totalitar - mediatizarea dominantă a activității autorităților în detrimentul opoziției, reducerea finanțării televiziunii și
reducerea volumului de emisie, ceea ce a afectat direct dreptul constituțional al cetățenilor de a fi informați, suprimarea diversității de opinie, suspendarea anumitor programe de interes public etc. Începând cu august 2004, titulatura
companiei „Teleradio-Moldova” a fost calificată drept instituție publică, dar așteptările mari de la noul statut au fost
în zadar.
Cuvinte-cheie: televiziune, politici editoriale, libertate de exprimare, pluralism de opinii, instituție audiovizuală
publică, opoziție, democratizare.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(3)2024_23

Descărcări

Publicat

2024-09-30

Număr

Secțiune

Articole