RECLAMA DE ȘOC – O NOUĂ PROVOCARE ÎN CONTEXTE NAȚIONAL ȘI INTRENAȚIONAL

Ala TABARCEA, Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Înarmați cu credința că misiunea profesorilor, pe lângă reflectarea la cursuri a conținutului literarurii de specialitate, este amplificarea la studenți a abilităților de analiză critică concomitent cu lansarea pledoariilor în favoarea
dimensiunilor etice și morale ale marketingului, ne-am propus să supunem discuției unele exigențe științifice pretinse
creatorilor de reclamă, regăsite în avalanșa informațională existentă, trecute prin sita celor trei piloni ale inteligenței
de marketing – psihologia, sociologia și antropologia. Avem în vedere argumentarea felului în care creatorii de reclamă adoptă marea provocare pentru care reclama de șoc se poate solda cu succes sau cu eșec, ambii raliind în jurul
reacțiilor receptorilor de mesaje controversate, care urmează a fi cercetate în funcție de: cultura și diversitatea umană,
procesele mentale și comportamentul indivizilor în context social. Studiile noastre anterioare au reliefat consecințele
care derivă din ignoranța determinată de nepotrivirile dintre percepția unui marketer despre propria prestație și realitatea clientului; în studiul de față – dezbatem posibile nepotriviri între percepția clientului și realitatea creatorilor de
reclamă de șoc.
Cuvinte-cheie: șoc, reclamă de șoc, reacții țintite, reacții accidentale, reacții opuse, publicitate discriminatorie,
publicitate sexistă.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(4)2024_08

Descărcări

Publicat

2025-01-27

Număr

Secțiune

Articole