DIAPAZONUL COMUNICAȚIONAL AL MASS-MEDIEI ÎN REFLECTAREA INTEGRĂRII EUROPENE A REPUBLICII MOLDOVA
Mihai LESCU, Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
În acest articol autorul examinează activitatea mass-mediei privind reflectarea drumului european al Republicii
Moldova de la obținerea independenței, care, datorită conjuncturii geopolitice din ultimii ani, de rând cu Ucraina, a
obținut statut de țară-candidat în UE. Autorul evidențiază cauzele ce au condus la faptul că de-a lungul anilor Republica
Moldova a avut și ratări în privința implementării angajamentelor de integrare, chiar dacă mass-media de la noi ani
la rând reflectă obiectiv și multiaspectual această problematică. Analiza îi permite autorului să facă propuneri concrete
privind redresarea situației în domeniul mediatizării problematicii integrării europene, în ajunul Referendumului din 20
octombrie 2024 pentru modificarea Constituției în vederea aderării Republicii Moldova la UE.
Cuvinte-cheie: mass-media, integrare europeană, Republica Moldova, Ucraina, conjunctură geopolitică, interese geopolitice.