O SCURTĂ ANALIZĂ INTERNAȚIONALĂ A PERFORMANȚEI FINANCIARE A COMPANIILOR DE COMERȚ ELECTRONIC LISTATE
Daniela PÎRVU, Luiza Mădălina APOSTOL, National University of Science and Technology POLITEHNICA Bucharest, Pitești University Centre, Romania
Rezumat
In ultima perioada se observa o crestere accentuată a preocupărilor și cercetărilor pentru sectorul comerțului electronic. Comerțul electronic este utilizat diferit în întreaga lume, în funcție de factori precum infrastructura digitală,
nivelul de dezvoltare economică, comportamentul consumatorilor, reglementările locale și preferințele culturale.
Pandemia COVID-19 a avut un impact masiv asupra comerțului electronic, accelerând digitizarea și schimbând comportamentele retailerilor și consumatorilor. Companiile de comerț electronic cotate la bursă joacă un rol crucial în
economia digitală globală și oferă investitorilor oportunități de a participa la creșterea rapidă a sectorului comerțului
electronic. Analiza a 7 indicatori financiari ai 71 de companii de comerț electronic listate din America de Nord, Europa, Asia și zone offshore a demonstrat performanța superioară a companiilor asiatice. Datele au fost colectate de pe
platforma Eikon Refinitiv, iar analiza s-a concentrat pe perioada 2019-2022.
Cuvinte-cheie: analiză statistică, digitalizare, comerț electronic, indicatori financiari, economie globală, companii listate, performanță.