ORGANIZAREA INTERACȚIUNII CONVERSAȚIONALE ÎN DISCURSUL ACADEMIC

Mihaela ENI Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În prezentul articol ne propunem să analizăm structura discursului academic din perspectiva interacțiunii conversa-ționale. Pornind de la ideea susținută de cercetătorii lingviști, conform căreia enunțul este interpretat drept unitate sin-tactică folosită pentru realizarea actelor de vorbire, iar discursul fiind secvența de enunțuri care îl alcătuiesc, vom încerca să identificăm, în baza unui discurs academic rostit la o manifestare științifică, actele de vorbire și să le anali-zăm, stabilind tipurile perechilor de adiacență formate de actele de vorbire și structura interacțiunii conversaționale, în cazul unui dialog. Cuvinte-cheie: discurs/text academic, interacțiune conversațională, acte de vorbire, perechi de adiacență.

Publicat

2021-01-01

Număr

Secțiune

Статьи