THE COMPARATIVE TEACHING AMD LEARNING GRAMMATICAL CATEGORIES

Dumitru MELENCIUC Catedra Filologie Engleză

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În prezenta lucrare sunt analizate din punctul de vedere al metodei comparative de predare a limbilor străine, diferite fenomene lingvistice ca: polisemia, omonimia, antonimia, redundanţa, transpoziţia formelor gramaticale şi categoriale ale verbelor în limbile engleză şi română Sunt folosite exemple şi din alte limbi înrudite. Categoriile gramaticale, lexical-gramaticale şi lexicale sunt în permanentă evoluţie. Cercetările la nivelurile gnostic şi cel ontic contribuie la înregistrarea şi analiza proceselor latente din limbă. Se observă o tendinţă de simplificare a unor forme categoriale şi gramaticale în limbile engleză şi română. Categorisirea unor forme gramaticale din cadrul categoriilor de mod, anterioritate şi aspect necesită a fi revăzute, pentru a se evita anumite dificultăţi în procesul de predare/învăţare.

Publicat

2011-11-10

Număr

Secțiune

Статьи