EVALUATION AND ASSESSMENT: CAN THEY GO HAND IN HAND?

Oxana BASHIROV Germanic Languages Department

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Evaluarea în învăţământ constituie o preocupare permanentă a pedagogilor teoreticieni şi practicieni, devenind obiectul numeroaselor dezbateri şi cercetări. În acest articol autorul a întreprins o încercare de a determina similitudinile şi deosebirile dintre evaluare şi apreciere. Analizând definiţiile cuvintelor-cheie ce se referă la tema studiului, ajunge la concluzia ca ele sunt sinonime, ceea ce îl face să presupună că ambele au aceleaşi principii şi funcţii în procesul de instruire. Sunt specificate funcţiile aprecierii şi ale evaluării randamentului şcolar, cu scopul de a stabili raportul dintre noţiunile evaluare şi apreciere, autorul încercând să evidenţieze punctele de tangenţă şi discrepanţele dintre acestea. S-a constatat că evaluarea şi aprecierea sunt în strânsă legătură şi se prezintă ca elemente componente ale unui proces unitar. Se menţionează că, totuşi, acestea sunt diferite după natura lor şi după rolul pe care îl îndeplinesc.

Publicat

2012-03-20

Număr

Secțiune

Статьи