METODOLOGIA EVALUĂRII UNIVERSITARE
Oxana BASHIROV, Ina VERETINA Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
În prezentul articol vom formula metode de evaluare în instituţiile de învăţământ superior. Vom întreprinde o analiză a procesului de evaluare a rezultatelor universitare printr-un şir de procedee specifice. Ca urmare, vom demonstra un model simplu de comitere a erorilor inerente în evaluările studenţilor. Scopul cercetării noastre vizează ilustrarea metodelor şi strategiilor de evaluare a performanţelor în învăţământul superior. Vom încerca să argumentăm că metodele alternative de evaluare sunt eficiente în instruirea centrată pe student, deoarece acestea se bazează pe ideea că studenţii îşi pot evalua de sine stătător propriile cunoştinţe, în timp ce metodele tradiţionale nu le oferă aceste oportunităţi (ceea ce îi ajută să înveţe şi ceea ce i-ar putea ajuta să înveţe mai bine). Ca rezultat, am ajuns la concluzia că evaluarea alternativă oferă profesorilor o modalitate de a compara procesul de evaluare cu explorarea strategiilor de învăţare. Cuvinte-cheie: metodă, strategie, proces de învăţare, evaluare, metode alternative, metode tradiţionale, context pedagogic, rezultate universitare.