FINALITĂŢI ALE FORMĂRII PROFESIONALE A STUDENŢILOR FACULTĂŢILOR CU PROFIL PEDAGOGIC
Olga DUHLICHER Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Profesorul trebuie să stăpânească conţinutul şi metodica predării disciplinei pe care o predă, dar el trebuie să cunoască şi principiile învăţământului formativ, metodologia lucrului în echipă, metodele de evaluare, modalităţile de integrare a sistemului educativ în comunitatea socială. Formarea profesională iniţială trebuie să fie orientată spre formarea competenţelor necesare, astfel încât cel format să se simtă confortabil în faţa clasei, în toate situaţiile care pot apărea în cursul activităţii sale educaţionale. Pentru o bună prestaţie profesională, cadrul didactic are nevoie să aibă încredere în sine şi în competenţele sale profesionale, să stăpânească modalităţile de rezolvare a situaţiilor critice, tensionale sau conflictuale, astfel încât să fie capabil să gestioneze situaţiile tipice şi să poată dezvolta soluţii pentru cele atipice, să stăpânească metode de cunoaştere şi dezvoltare personală – toate acestea sunt esenţiale pentru activitatea unui profesor. În articol sunt cercetate şi indicate finalităţile formării profesionale a studenţilor cu profil pedagogic. Cuvinte-cheie: cadru didactic, formare profesională iniţială, aptitudine pedagogică, competenţă didactică, competenţă