CORELAREA COMPETENŢEI DE COMUNICARE ÎN LIMBA STRĂINĂ CU COMPETENŢA DE SPECIALITATE A STUDENŢILOR NEFILOLOGI
Cristina BLAJIN, Olga DUHLICHER Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Pentru majoritatea oamenilor, scopul principal în a învăţa o limbă străină este de a fi capabil să comunice. Anume prin comunicare oamenii trimit şi primesc eficient mesaje şi negociază înţelesuri. În prezent, devine mult mai important cum să comunici eficient în procesul de învăţare a limbilor străine decât să scrii şi să citeşti. Ca urmare, dobândirea competenţei de comunicare a devenit un imperativ atât pentru cei care învaţă limbile străine, cât şi pentru profesori. Pentru început vom prezenta câteva definiţii ale celor mai importante concepte: competenţă, comunicare, competenţă comunicativă. În al doilea rând, prezentăm definiţiile de specialitate/competenţă profesională. În al treilea rând, înaintăm recomandări cu privire la modul de a dezvolta competenţe de comunicare la studenţi. În cele din urmă, sunt prezentate unele modalităţi de corelare a competenţei de comunicare într-o limbă străină şi a competenţei profesionale. Cuvinte cheie: competenţă, comunicare, competenţă comunicativă, competenţă de specialitate, motivaţie.