IMPACTUL CADRULUI EUROPEAN COMUN DE REFERINȚĂ PENTRU LIMBI ASUPRA PROCESULUI DE PREDARE-ÎNVĂȚARE A LIMBII ENGLEZE

Mariana NIȚA Universitatea de Stat din Moldova

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Persoanele care studiază limbile străine comunică în dependență de nevoile personale și cognitive. Deseori, viitoarele cadre didactice tind să imite stilul de predare și întrebuințează metodele foștilor profesori. Nimeni nu este învățat să vorbească o limbă standard sau informală. Posedarea cunoștințelor depinde în mare măsură de nevoile fiecărei persoane în parte, de obiectivele propuse, de cultura acesteia și de mediul în care a fost educată. Iată de ce cele mai eficiente metode de predare-învățare a limbii engleze rămân a fi un câmp de dezbateri continuu. Astăzi, datorită reeditării CECR pentru Limbi (2018), fiecare cadru didactic, fiecare instituție și chiar fiecare practician în domeniul predării/învățării limbilor străine cunoaște acele aspecte care ajută la dezvoltarea unui comportament lingvistic autentic datorită nivelurilor și descriptorilor prezentați în acest cadru. Desigur, criticile nu vor întârzia să apară. Cum să utilizăm acest document rămâne a fi o provocare, deoarece opiniile, complexitatea, multitudinea metodelor de predare reprezintă un câmp de dezbateri care cere aprofundare a cunoștințelor în descifrarea CECRL și cum să implementăm principiile expuse în acest document pentru o integrare de succes în societatea secolului XXI. Cuvinte-cheie: impactul CECR, competență de comunicare, metode didactice, obiective, niveluri și descriptorii CECR, nevoi cognitive, cunoștințe lingvistice, autoevaluare.

Publicat

2018-11-01

Număr

Secțiune

Статьи