EXIGENȚELE FAȚĂ DE EDUCAȚIA UNIVERSITARĂ CONTABILĂ ÎN CONVERGENȚĂ CU STANDARDELE INTERNAȚIONALE
Valentina PALADI, Lica ERHAN* Universitatea de Stat din Moldova *Academia de Studii Economice din Moldova
Rezumat
Evoluția societății și a contabilității a impus noi cerințe și față de educația universitară contabilă. Rolul profesionistului contabil a evoluat enorm într-o entitate: de la un simplu operator care înregistra tranzacții economice spre un consilier strategic în administrarea unei afaceri, capabil să întocmească, interpreteze și să prezinte informațiile financiar-contabile într-o manieră clară pentru a facilita procesul decizional. În acest context, au sporit și exigențele față de educația contabilă de calitate. În acest articol am recurs la detalierea cerințelor față de educația universitară contabilă națională în convergență cu Standardele Internaționale de Educație. Studiul de față a inclus o analiză comparativă a conținutului planurilor de învățământ la specialitatea ,,Contabilitate” ale Universității de Stat din Moldova și Academiei de Studii Economice din Moldova, în convergență cu cerințele înaintate față de profesia contabil prin Standardele Internaționale de Educație. Cuvinte-cheie: profesie contabilă, competențe profesionale, domenii de cunoștințe, Standarde Internaționale de Educație, proces de predare-învățare.