AVANTAJELE ÎNVĂȚĂMÂNTULUI UNIVERSITAR DE TIP CONVERGENT
Georgeta STEPANOV Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Învățământul superior de tip convergent reprezintă o formă nouă de pedagogie universitară, care îmbină armonios metodologiile de predare-învățare-evaluare și regulile tradiționale de organizare a instruirii universitare cu practicile de activitate și de comunicare de natură digitală. Această formă nouă de pedagogie universitară a obținut contururi vădite la sfârșitul secolului al XX-lea – începutul secolului al XXI-lea, odată cu integrarea noilor tehnologii informaționale în procesele didactice din instituțiile de învățământ superior. Implementarea în masă a noilor tehnologii informaționale în practicile educaționale universitare ordinare s-a produs însă mai târziu, odată cu instituirea stării de urgență în sănătatea publică, determinată de pandemia COVID-19. Nouă configurație a învățământului universitar a fost aplicată la scară largă în perioada pandemiei, când instruirea universitară a fost posibilă doar la distanță, această formă fiind, la acel moment, unica posibilă. Cuvinte-cheie: învățământ superior de tip convergent, instruire universitară de profil jurnalistic, efecte pandemice, cadre științifico-didactice, studenți, profil identitar, competențe profesionale, avantaje, dezavantaje.