POZIȚIONAREA SIMBOLICĂ A UNIVERSULUI CEASURILOR DE LUX ÎN CONTEXTUL SOCIAL CONTEMPORAN
Dan-Niculae PODARU Universitatea din București
Rezumat
Universul simbolic ce definește industria ceasurilor de lux conține elemente semiotice ce definesc exclusiv zona masculinității tradiționale. Aceste elemente simbolice cultivă acest tip de masculinitate pe care o subliniază și promovează la nivelul societății contemporane. Industria ceasurilor de lux este unul dintre jucătorii extrem de importanți de pe piața produselor simbolice de lux. Universul publicitar al ceasurilor de lux este unul de tip hegemonic. Articolul de mai jos prezintă contextul în care publicitatea ceasurilor de lux utilizează elementele semiotice de tip cromatic sau estetic, prin care sunt alăturate materiale și texturile acestor accesorii, obiecte vestimentare și elementele la modă, volumele, formele geometrice, ansamblurile discursive, elementele iconice, alături de activități cotidiene sugerate și scenarii narative pentru generarea de lanțuri conotative, cu o rezonanță evidentă în zona masculinității tradiționale, pe care o transmit, o subliniază și o propagă la nivelul societății actuale. Cuvinte-cheie: semiotică, publicitate, iconicitate, masculinitate, hegemonie, ceasuri, lux.