ROLUL COMITETULUI MANAGERIAL AL INSTITUȚIEI PUBLICE AUDIOVIZUALE DIN PERSPECTIVA GESTIUNII STRATEGICE
Vitalie GUȚU Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Lucrarea de față vine să reliefeze aspecte definitorii privind fenomenul de gestiune strategică, care într-o eră a audienței se impune ca un imperativ în dezvoltarea eficientă a unei instituții. Anume din perspectiva necesității creării de conținuturi jurnalistice de calitate, cu un mesaj bine definit și targetat, entitățile de presă încearcă să-și identifice profilul și locul pe piața mediatică. Dezvoltarea instituțiilor media se realizează cu pași rapizi, pornind de la provocările economice și politice, dar și de la aspectele sociale, care se reflectă într-o măsură mai mare sau mai mică asupra realității în care trăim. De aceea, managerii entităților de presă își conturează planul de activitate reieșind din mișcările tectonice care au loc în spațiul mediatic internațional adaptându-l scenariului intern. În acest context, rolul și misiunea mass-mediei cu statut public devin primordiale. Or, gestiunea strategică media ca domeniu complex implică arii de management bazate pe diverse instrumente media sau logistice, pe reglementări normative, toate cu scopul de a forma sistemul mass-media ca o industrie puternică și de a o integra plenar și multidimensional în peisajul instituțiilor publice naționale. Cuvinte-cheie: gestiune strategică, entitate media, instituție audiovizuală, plan de activitate, comitet managerial, conținut jurnalistic.