STRATEGIILE DE PREȚ RAPORTATE LA PSIHOLOGIA CONSUMATORILOR MODERNI
Sergiu AFTENEV, Academia de Studii Economice din Moldova
Rezumat
În economia de piață, prețurile produselor de bază formează tendința pieței, iar ajustarea lor este prioritatea fie- cărei companii. A devenit o alegere inevitabilă pentru companii să stabilească prețurile în mod independent, pe baza condițiilor de piață și a preferințelor consumatorilor. Psihologia prețurilor consumatorilor moderni este un factor im- portant care nu poate fi ignorat în realizarea valorii de piață a produselor unei companii, este direct legată de nivelul cotei de piață și de rentabilitate și implică interesele vitale ale tuturor părților lanțului industrial.
Scopul acestui articol este de a spori înțelegerea impactului economiei de piață asupra formării prețurilor și a psihologiei consumatorului modern. Acest obiectiv este atins printr-o combinație de explorare teoretică și cercetare empirică, oferind o perspectivă cuprinzătoare asupra subiectului în discuție.
acest articol a evidențiat importanța prețurilor produselor de bază în modelarea tendințelor pieței și a subliniat necesitatea ca întreprinderile să adapteze strategiile de stabilire a prețurilor în funcție de condițiile de piață și de preferințele consumatorilor.
Interacțiunea dintre prețurile materiilor prime și tendințele pieței în cadrul unei economii competitive subliniază imperativele strategice pentru întreprinderi.
Cuvinte-cheie: psihologia prețurilor, consumatori moderni, decizii, strategie de afaceri, tendințe de piață, strate- gie personalizată de stabilire a prețurilor pentru clienți.