FERVORILE ȘI LIMITELE CREATIVITĂȚII ÎN JURNALISM

Florin ARDELEAN, Universitatea din Oradea

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Articolul de mai jos încearcă să reliefeze din multiple puncte de vedere conceptul creativității în jurnalism - do- meniu cu varii posibilități de abordare și interpretare a conceptului, autorul notând că toți oamenii sunt creativi, în măsura în care aceștia sunt ființe dotate cu spirit. În articol se va răspunde la întrebarea dacă poate apela jurnalistul la ficțiune și imaginar, fără a afecta grav textul jurnalistic, ori abordările conceptului în domeniul mediatic nu întotdeau- na pot fi interpretate unilateral. Totodată se va încerca identificarea unui răspuns la întrebarea privind creativitatea de care ar avea nevoie un jurnalist, reieșind din faptul că actualmente, în mediul profesional, nu puteam vorbi de jurnalist, la singular, ci de jurnaliști cu specializări foarte diverse, puși să presteze munci redacționale din perspective foarte diverse.

Cuvinte – cheie: creativitate, jurnalism, mesaj, ficțiune, simbol, text jurnalistic, creație, proprietate intelectuală, comunicare de masă.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum2(11)2023_14

Descărcări

Publicat

2024-01-13

Număr

Secțiune

Статьи