ANALIZA COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI DE PRODUSE TURISTICE
Elena NIREAN, Universitatea de Stat din Moldova
Rezumat
Cercetarea fenomenului turistic relevă că principala sa caracteristică este orientarea spre consum. Unul dintre scopurile unei astfel de cercetări este de a identifica caracteristicile comportamentului consumatorului, care este deosebit
de important pentru determinarea tipului și frecvenței de accesare a produselor și serviciilor turistice, formarea ofertei
turistice, evaluarea nivelului de utilitate al consumului de produse și servicii turistice. Scopul prezentului studiu a fost
identificarea caracteristicilor comportamentului consumatorilor pe piața serviciilor turistice în funcție de mai mulți
factori.
Ca principală metodă de cercetare, s-a utilizat metoda sondajului online la care au participat 100 de respondenți.
Chestionarul a inclus întrebări menite să identifice următoarele aspecte: categoria de vârstă, statutul social, mărimea
gospodăriei, nivelul veniturilor, frecvența accesării serviciilor turistice, tipul produselor turistice accesate, afilierea
națională a produselor turistice accesate și nivelul de utilitate înregistrat.
Cuvinte-cheie: comportament, consumator, preferințe, produs turistic, servicii turistice, utilitate, vârstă, venit.