AGENȚIILE DE PUBLICITATE DIN REPUBLICA MOLDOVA: PROVOCĂRI ȘI REALITĂȚI

Victoria BULICANU, Moldova State University

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În ultimii ani, agențiile de publicitate au cunoscut o dezvoltare intensă în Republica Moldova ca întreprinderi mici
și mijlocii, care, fiind în strânsă legătură cu instituțiile media din țară, le-au oferit posibilitate agenților economici să
obțină materiale publicitare pentru afacerile pe care le gestionează. În acest context, ne referim la proiectarea produsului publicitar până la etapa de plasare și distribuire a materialului publicitar de către instituția media-gazdă pentru
a populariza afacerea și, în final, pentru a obține mai multe profituri din vânzările de servicii sau produse, în funcție
de specificul afacerii. Cu toate acestea, atitudinea majorității agenților economici față de agențiile de publicitate este
preconcepută de neîncredere față de astfel de organizații și care de multe ori nu corespunde realității. Materialul de
mai jos își propune să dezvăluie câteva aspecte privind funcționarea agențiilor de publicitate din Republica Moldova și motivul pentru care acestea sunt încă privite cu neîncredere atât de către agenții economici, jucători în sfera
economică, cât și de către publicul larg.
Cuvinte-cheie: publicitate, agenție de publicitate, încredere, profesionalism, instituție mass-media.

DOI: https://doi.org/10.59295/sum11(3)2024_18

Publicat

2024-10-01

Număr

Secțiune

Статьи