"TO GROW AND DEVELOP AS A HUMAN BEING": PERCEPTIONS AND POSITIONS OF DANCE TEACHERS TOWARDS THE CONTRIBUTION OF DANCE EDUCATION TO PUPILS AS PART OF THE FORMAL CURRICULUM AT SCHOOL
Talia PERLSHTEIN Moldova State University
Rezumat
„SĂ CREASCĂ ŞI SĂ SE DEZVOLTE CA O FIINŢĂ UMANĂ”: POZIŢIA ŞI PERCEPŢIA PROFESORILOR DE DANS FAŢĂ DE CONTRIBUŢIA EDUCAŢIEI PRIN DANS A ELEVILOR LA ŞCOALĂ, CA PARTE A CURRICULUMULUI FORMAL În lucrare sunt tratate percepţiile şi poziţiile profesorilor de dans faţă de contribuţia educaţiei prin dans a elevilor, ca parte din curriculumul formal la şcoală. Instumentele de cercetare sunt interviurile care au fost analizate în conformitate cu abodarea teoriei fundamentale după modelul Brison [11]. S-a constatat că tema principală care se desprinde din aceste interviuri este că educaţia prin dans contribuie la dezvoltarea personală şi socială a elevului. Această cerectare este de pionerat în domeniu. Cuvinte-cheie: dans, educaţie, educaţie prin dans, creativitate, inteligenţe multiple, limbaj corporal.