FUNCŢIONALITATEA ÎN EDUCAŢIE: SENS ŞI NECESITATE

Tatiana CALLO, Valentina PASCARI * Consiliul Naţional pentru Acreditare şi Atestare, * Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Titlul acestui articol nu este o asociere aleatorie de cuvinte, ci este materializarea unei idei ce stăpâneşte pedagogia actuală. Titlul, poate mai puţin clar la prima vedere, ne cere, pentru a facilita acceptarea lui, să dezvăluim explicativ gândul formulat. Actualmente, traversarea ştiinţifică a funcţionalităţii în pedagogie, în căutarea esenţei sale aplicative, generează o viziune care să cuprindă cât mai mult din spaţiul fenomenului respectiv. Aşa se face că epistemologia vine cu unele recomandări de inventariere a analizelor de durată medie, judecând „etajele” medii ale funcţionalităţii. Cuvinte-cheie: funcţionalitate, funcţionalism, posibilităţi, adaptare la mediu, necesitate, rol, utilitate, utilizare.

Publicat

2015-04-21

Număr

Secțiune

Статьи