CULTURA AUTOEDUCAŢIEI ADOLESCENTULUI ÎN CONTEXTUL CONSILIERII CENTRATE PE DEVENIREA MORALĂ CONTINUĂ A PERSONALITĂŢII UMANE

Carolina CALARAŞ Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

În articol sunt abordate unele repere conceptuale şi metodologice privind cultura autoeducaţiei adolescentului. Este expusă definiţia, sunt reliefate conţinuturile psihologice ale autoeducaţiei, inclusiv specificul ei: subiectiv, autoreglator, corelativ şi procesual. Este prezentat un model de autoeducaţie pentru adolescenţi şi analizată formarea conştiinţei de sine, a trăsăturilor caracteriale în contextul valorificării consilierii şi al metodologiei educaţiei morale. Cuvinte-cheie: cultura autoeducaţiei, adolescent, consiliere, model de autoeducaţie, educaţie morală, educaţie intelectuală, educaţie tehnologică, educaţie estetică, educaţie psihofizică, conştiinţă de sine, judecată, raţionament, metodologia educaţiei morale.

Publicat

2015-04-21

Număr

Secțiune

Статьи