CULTURA AUTOEDUCAŢIEI ADOLESCENTULUI ÎN CONTEXTUL CONSILIERII CENTRATE PE DEVENIREA MORALĂ CONTINUĂ A PERSONALITĂŢII UMANE
Carolina CALARAŞ Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă”
Rezumat
În articol sunt abordate unele repere conceptuale şi metodologice privind cultura autoeducaţiei adolescentului. Este expusă definiţia, sunt reliefate conţinuturile psihologice ale autoeducaţiei, inclusiv specificul ei: subiectiv, autoreglator, corelativ şi procesual. Este prezentat un model de autoeducaţie pentru adolescenţi şi analizată formarea conştiinţei de sine, a trăsăturilor caracteriale în contextul valorificării consilierii şi al metodologiei educaţiei morale. Cuvinte-cheie: cultura autoeducaţiei, adolescent, consiliere, model de autoeducaţie, educaţie morală, educaţie intelectuală, educaţie tehnologică, educaţie estetică, educaţie psihofizică, conştiinţă de sine, judecată, raţionament, metodologia educaţiei morale.