COMPETENŢA DE INVESTIGAŢIE, IMPERATIV AL SOCIETĂŢII AXATE PE CUNOAŞTERE

Nina BÎRNAZ, Lilia SERBINOV * Universitatea de Stat din Moldova * Liceul Teoretic „Spiru Haret”, mun. Chişinău

Autori

  • USM ADMIN

Rezumat

Contextul amplelor schimbări tehnologice determină specificul societăţii axate pe cunoaştere. Politicile cunoaşterii, în acest context, se referă la cercetare, inovaţie, educaţie şi la formarea profesională; politicile educaţionale se referă la trecerea progresivă de la behaviorism spre pragmatism, şi anume: de la acţiune în baza analogiilor, fără implicarea con- ştiinţei (teoria behavioristă) la acţiune de cercetare care presupune rezolvarea problemelor din viaţă. Educaţia elevilor, în acest context, presupune nu doar achiziţii teoretice, dar şi formarea unui spirit de investigaţie, necesar pentru partici- parea activă la locul său în comunitate. Din această perspectivă, curriculumul şcolar promovează abordarea unui demers educaţional axat pe competenţe, prin prisma corelaţiei: iniţiativa profesorului – acţiunea elevului („learning by doing”). Cuvinte-cheie: competenţă de investigaţie, societate axată pe cunoaştere, comportament de cercetare, experiment de constatare, activităţi de cercetare.

Publicat

2015-04-21

Număr

Secțiune

Статьи