EVALUACIÓN DE LA COMPETENCIA EMOCIONAL DE LOS ESTUDIANTES EN LA EDUCACIÓN SUPERIOR
Teresa POZO RICO, Valeriu OSTAFII * , Raquel GILAR CORBÍ * Universidad de Alicante * Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
Rezumat
EVALUAREA COMPETENŢEI EMOŢIONALE A STUDENŢILOR DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL SUPERIOR Cerinţele unei lumi globalizate rezidă în necesitatea de a dispune de nişte universităţi în stare să formeze specialişti de înaltă performanţă profesională. Se caută noi forme de a pregăti studenţii în vederea atingerii unei inserţiuni cât mai reuşite a lor în câmpul muncii. De fapt, misiunea Asociaţiei Europene pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Supe- rior (ENQA) este de a contribui la menţinerea şi îmbunătăţirea calităţii învăţământului superior european, printr-un înalt nivel de excelenţă. Întru atingerea acestui obiectiv, prezentul studiu porneşte de la competenţa emoţională ca factor impor- tant al succesului printre studenţi universitari. Inteligenţa emoţională atrage după sine două competenţe importante, pentru a obţine succes în carieră: (1) abilitatea de a recunoaşte propriile sentimente şi emoţiile celorlalţi şi (2) capacitatea de a utiliza informaţia respectivă în vederea soluţionării conflictelor şi îmbunătăţirii socializării. Prin urmare, lucrul cu valo- rile, multiculturalitatea, dezvoltarea competenţelor socioemoţionale ar putea fi incluse în curriculumul universitar, fiind considerate pe bună seamă drept factori ce facilitează succesul. O parte importantă dintre experţi consideră că inteligen- ţa emoţională trebuie promovată în cadrul universităţii nu doar de la caz la caz, ci într-o manieră holistică. Cuvinte-cheie: multiculturalitate, valori, competenţă socioemoţională, învăţământ superior european, randament academic, succes professional.