COMPARATIVE STUDY OF THE ABILITIES OF CHILDREN WHO HAVE STAYED IN EDUCATIONAL PRE-SCHOOL INSTITUTIONS AND CHILDREN WHO HAVE NOT ATTENDED ANY EDUCATIONAL SYSTEM
Saif SONDOS Moldova State University
Rezumat
STUDIU COMPARATIV AL ABILITĂŢILOR COPIILOR CARE AU FOST PLASAŢI ÎN INSTITUŢIILE DE ÎNVĂŢĂMÂNT PREŞCOLARE ŞI ALE COPIILOR CARE NU AU FOST ÎNCADRAŢI ÎN SISTEMUL EDUCAŢIONAL În articol sunt prezentate rezultatele studiului comparativ realizat de autor al abilităţilor copiilor care au fost plasaţi în instituţiile de învăţământ preşcolare şi ale copiilor care nu au frecventat nicio instituţie de învăţământ. Rezultatele studiului confirmă faptul că elevii care au mers în sistemul de învăţământ de la o vârstă mai fragedă au produs mai multe cuvinte în tranziţia de vârstă – ceea ce indică o mai mare complexitate sintactică. Copiii care nu au fost încadraţi în sistemul de învăţământ au produs mult mai puţine cuvinte, de asemenea, au demonstrat o capacitate mai puţin califi- cată de a face alegerea lexicală. Cuvinte-cheie: abilităţile copiilor, instituţii de învăţământ preşcolar, alegere lexicală, complexitate sintactică, producere de cuvinte.